sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

FIRST WEEK HOME

Heippa täältä Gembrookin metsien keskeltä!
Nyt oon ollut perheessä vähän yli viikon, viime viikon lauantaista lähtien. Kaikki on sujunut tosi hyvin, ja perhe on mitä parhain! He olivat mua vastassa lentokentällä kukkapuskan ja pehmolintujen kanssa. Lisäksi sain heiltä lahjaksi mukin, jossa on kuuluisien Anzac-keksien resepti ja ihanan kengurukuvioisen valokuva-albumin Australian kuvia varten. Mun huoneessa mua odotti myös koristeluita ja kuumavesipullo ja huopa :D (vesipulloa ei oo vielä tarvittu, huopaa kylläkin).
 

 

Ekana kotiruokana syötiin kengurua, kyllä, kuulitte oikein, kengurua tortillan tapaiseen vehnälettuun käärittynä humuksen ja kasvisten kanssa. Täytyy sanoa, että oli hyvää. Muutenkin ruoka on kyllä täälä aivan erinomaista, mun hostmama tykkää käyttää ruoissaan paljon kasviksia. Okei, kerran ollaan kyllä syöty Fish&Chipsejä, mutta sekin oli aivan uusi makuelämys mulle!
Lisäksi olen käynyt täälä pari kertaa ostoskeskuksessa, ja aussivaatteet on tosi kivoja, joskin aika kalliita. Vaatteita ei oo vielä tullu osteltua, kaikkea muuta kylläkin.

Siinä sitä on, kengurunlihaa!
 
Kaupoista mukaan on lähtenyt mm. tosi lämpimät ja pörröset sisätossut, sekä kuulokkeet. Molemmat makso noin 10AUD (7€) eli halpaa on! Ja kukaan ei varmaan osaa arvata tän jälkeen, mikä on mun lempiväri..
Meijän pihassa kasvaa myös sitruunapuu, mikä on mun mielestä aivan supersiistiä!
Tänään kävin myös vähän kuvailemassa lähimaastoa, asun nimittäin aika kaukana kaupungista, mutta ei se mitään, tää passaa mulle. Oltiin tänään kattomas hostmaman kaa kenguruita, oli ne kyllä aika söpöjä, vaikka mä raakalainen oon niitä syönytki. Lisäksi tänä viikonloppuna oltiin hostisän vanhempien luona illallisella. He asuu ihan meren rannalla ja harmittaa kyllä kovaa, etten ottanut kameraa mukaan, maisemat oli sen verran upeat! Hiekkaranta, meri ja punertava taivas.

Hostisän vanhemmilta sain söpön pienen koalapehmon :)
 
Pihatietä..

 







Koalaliikennemerkki..
..Ja kenguruliikennemerkki


Koulusta lupaan tehdä päivityksen erikseen, heti kun saan sitä varten vähän lisää kuvamateriaalia. Muutenkin yritän nyt saada tän mun blogin ajan tasalle, ja kertoa aina kaikesta sitä mukaa, kun mulle jotain tapahtuu
- Tuulia

9 kommenttia:

  1. Ihan supermahtavaa! Mukava kuulla että oot sopeutunut hyvin hostperheeseen :) On tosi kiva lukea muiden ajatuksia vaihtovuodesta, kun se oma tosiaan alkaa vasta helmikuun alussa... Sitä odotellessa ja teidän blogeja lueskellessa :-) Have fun!

    VastaaPoista
  2. Oii oot ihanasti luonnon keskellä siellä !:D Mahtavalta kuulostaa toi sun perhe, pidä hauskaa <3

    VastaaPoista
  3. Mahtavaa et viihdyt siellä. Tuo koala liikenne merkki on khyll ihan yli söpö<3 (:

    VastaaPoista
  4. Jee, oon oottanu tätä postausta koko viikon :DD näyttää ihan mahtavalta,mun äitiki on tätä lueskellu innoissaan ku ite lähen enskesänä myös ausseihin ja en jaksais venaa ku katon kokoaja näit kuvii :D

    VastaaPoista
  5. ihanan näköstä!! haluisin niin matkustaa australiaan :) alotin äsken lukemaa tätä blogia kun vartavasten etsin blogeja vaihtovuodesta just nimenomaan australiasta! :)

    VastaaPoista
  6. EI TUULIA EIIII!!! sä et voi syödä kengurua!! :D:D:D noei :) ota kaikki ilo irti ajasta siellä!♥

    VastaaPoista
  7. Vau kuullostaa ihan tosi kivalta! Ihanaa et kaikki menee hyvin ja sun perhe on noin mukava. Toi kengurun syömine kyl kuullostaa aika pahalta.. :D

    VastaaPoista
  8. Mäki täällä jo odottanu et miks ei kuulu mitää!! :DD Näyttää ja kuulostaa niin upeelta! :))

    VastaaPoista