keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Final countdown

To, pe, la, su. Siinä on kokonaiset päivät Suomessa. Tuliaiset on nyt onneksi kaikki ostettu, mutta silti tuntuu, että tekemättömiä asioita on niin paljon. Päädyin lopulta aika eri asioihin, mitä olin alussa suunnitellut.
Eilen kaupoista mukaan lähti mm. Arabian Angry Birds -mukit, Marimekon serviettejä patalapun kaveriksi, Pentikin mustikkakuvioinen leivontavuoka, salmiakkia, lakua, Finlaysonin käsipyyhe, Fiskarsin Muumimammakuvioiset sakset ja kaksi kappaletta Iittalan kartio-laseja. Eli vähän kaikkea pientä kivaa! Vielä pitää hommata vähän lisää karkkia..
Osa eilen ostetuista tuliaisista. Pentikin vuoassa voin hyvin sitte pyöräyttää mustikkapiirakan hosteille :)
Matkalaukkuakin on tullut ihan hyvin täyteltyä, mutta sinne pitäisi saada mahtumaan vielä pari hupparia, farkkuja ja muita vaatteita sekä osa tuliaisista. En oo punninnu sitä, mutta toivon todella, että painorajat ei ylity! Onneksi vielä on aikaa karsia tavaroita.

Viimeiset Suomen päivät mulla on aika ohjelmantäyteisiä. Huomenna ja lauantaina vietetään vielä vähän läksiäisiä, perjantai menee SLL:n Pohjanmaan piirin aktiivitapahtumassa. Vähän haikein fiiliksin suuntaan sinnekin, koska tiiän että se on vipa kerta ku näen montaa niistä ihmisistä joihin oon tutustunu tän ensimmäisen lukiovuoden aikana.. Sunnuntai menee varmasti vaan kaiken maailman säätämiseen ja loppupaikkailuun.

 Alkuviikosta tuli sanottua jo ensimmäiset hyvästit, kun kävin Sannan luona. Sanna siis lähtee syksyllä Amerikkaan ja oli kyllä haikeaa, kun tietää ettei nähä toisiamme vuoteen. Onneksi Skype on olemassa! Sannalta sain myös tosi kivat ja käytännölliset läksijäislahjat, kiitos! ;)
Kompassi -jotta en hukkaa siellä itseäni ja eksy, mikä on multa aika todennäköistä.
Pieni käsituuletin -voin viilentää itteäni kesällä kuumalla rannalla. :D Kiitos näistä, pisti kyllä hymyilyttämään!
Oon lukenu paljo blogeista, kuinka monella vaihtarilla on ennen lähtöä tosi surullinen mieli ja ristiriitaiset tunteet. En tiiä onko mussa jotain vikana, kun ootan vaan tosi kovaa tota lähtöä! En oikein osaa olla surullinen ja luulen, että jos itken, niin se iskee vasta lentokentällä tai koneessa. Mahdollista on myös, että oon sieläkin yhtä hymyä. Jotenkin musta vaan tuntuu että Laihialla ei oikein mikään tule muuttumaan tän vuoden aikana. Ainut joka tulee ehkä muuttumaan on minä itse. Mä tuun rohkeammaksi, itsenäistyin, kasvan henkisesti.. Tiiän ettei vaihtovuosi tule olemaan yhtä ruusuilla tanssimista, mutta oon varma että selviydyn kaikesta olemalla oma itseni.

Sain muuten myös pari viikkoa sitten mun ainevalinnat. Pakollisia aineita mulla on matikka ja enkku. Valinnaisista aattelin ottaa ainakin draaman, median, outdoor educationin ja bilsan. Onneksi mulla on näitäkin vielä hetki aikaa miettiä.

Yritän tulla päivittelemään tänne ainakin pari kertaa vielä ennenkuin lähen! Viimeistään maanantaiaamuna, jos en muuten ehdi.

English version
Thursday, Friday, Saturday, Sunday. Those are my days left here. I'm feeling a bit stressed, but luckily I found all the rest presents yesterday. There are things from Marimekko, Iittala, Fiskars, Pentik etc. Now I just need to buy some candy.
 For me, these last days are busy. I'll say many goodbyes, but I'm not that sad. I'm having a feeling that hardly anything will change here in a year. I know that I will change, but that's not a bad thing, I guess. I will become more independent, brave and I'll grow up psychically. The exchange year won't be easy but I know that I will survive.
I will try to come and update a few times before I leave! :)

-Tuulia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti