maanantai 27. toukokuuta 2013

TO DO -lista

Heipparallaa!
Viimeistä viikkoa viedään ja enää kolme koetta jäljellä! Tänään oli matikan koe joka... kröhömm.. ei mennyt aivan niin hyvin, hylättyhän sieltä tulee.. Onneksi, tai epäonneksi uusin sen vasta ensi vuonna..
Huomenna on onneksi enkun koe ja siitä on odotettavissa jotain vähän parempaa.. :)

Lauantaina juttelin ekaa kertaa host-perheen kanssa Skypessä, ja täytyy kyllä sanoa että olivat niiiin mukavia, oon varma että tuun viettämään
heidän kanssaan aivan ihanat 10 kuukautta! Jännitin eka sitä puhelua aivan hirveesti, mutta aivan turhaan! Kaikki meni ihan hyvin ja ymmärsin aussi-aksenttia! Jihuu! Sain kunnon talokierroksen ja lisäksi paljon uutta tietoa mun asuinpaikasta ja muista asioista.

Tajusin, että mulla ei oikeesti enää oo niin paljoa aikaa jäljellä Suomessa, joten aloin tekemään tämmöstä TO DO -listaa:

1. -Opettele kokkaamaan suomalaisia ruokia!
 Oon ihan hukassa joidenki lihapullien ja makaroonilaatikon kanssa, samoin korvapuustien :D Nyt olis ehkä aika opetella kokkaamaan jotain etten sitten aivan nolaa itseäni sielä kun on aika tehdä suomalainen ateria.. Oikeesti ainoa minkä hallitsen on mustikkapiirakka..

2. -Ala miettimään, mitä tarvitset mukaan ja mitä pitää ostaa ennen matkaa!
 Hostäiti esimerkiksi kertoi, että sielläpäin Australiaa on oikeasti aika kylmä talvella, ja tulen tarvitsemaan jonkilaiset talvikengät. Ei nyt mitään lumisaappaita mutta jotkut vähän lämpimämmät..

3. -TULIAISET!
 Tuliaiset on oikeesti aika tärkeä osa ja ne kertoo paljon Suomesta, joten en halua tuottaa pettymystä.. Mielessä on jo käynyt ainaki jokaiselle omat Muumi-mukit, jotain Marimekolta ja joku Suomesta kertova kirja.. Ja sen lisäksi karkkia!

4. -Nauti Suomen kesästä ja hanki rusketus!
Pakko nauttia Suomen kesästä, koska tosiasiahan on se, että kun saavun Australiaan siellä on talvi, ja Melbournen lähistöllä on oikeasti aika kylmä, n. 10 astetta tai vähemmän, yöllä pakkasta.

5. -Läksiäiset!
Rehellisesti sanottuna en oo ees jaksanu miettiä koko asiaa, luotan että kaverit keksii jotain...... :D

6. -Säästä kaikki maholliset rahat!
 Mulle kävi niin huono tuuri, etten saanut kesäkuuksi töitä, olen lähössä ainoastaa yhdelle riparille isoseksi. Joten kaikki mahdolliset sentit pitää laittaa säästöön.

7. -Kaikki muut hoidettavat asiat, joita varmasti on miljoona... 
Onneksi tässä nyt kuitenkin on edes ton verran aikaa jäljellä..


PS: Tein meille Aussilähtijöille facebook-ryhmän, joten kaikki Exploriuksen lähtijät sinne vaan! :)

PPS: Oon nyt weheartit:ssa, http://weheartit.com/_tuulia

6 kommenttia:

  1. Hei vähän kiva postaus!:) Saisinks vähä matkii ja tehä tän tyylisen omaaki blogii :D
    Oon kyllä innoissaan lähdössä Jenkkilään, mutta kyllähän ne Aussitkin on hiton mielenkiintonen paikka. Joskus olis ihana lomalle päästä:) Mulla oli muuten vähä sama ton skypettelyn kanssa, eka jännitin mutta se osottautui turhaksi:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah joo tietenki saat "matkia" enpä itekkää taida olla eka joka ton tekee.. :D Ja joo se jännitys oli kyl aivan turhaa, onneks se meniki sit ohi melkeen samantien :)

      Poista
  2. MÄ TUUN JÄRKKÄÄN SULLE LÄKSIÄISET!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaha okei!!!! :D ehkä noiki keksii jotain, entiiä.. :D

      Poista
  3. mulla oli 2,5 ja 6 iha samoi ku lähin jenkkeihi vaikka olin sen 3 viikkoo vaa! :--D
    tosi kivan olonen blogi, jään seurailee! :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mulla on kauhee stressi kaikesta noista asioista mut ehkä tää tästä!
      Ja kiitti, Teemu jo mulle kertoi että vinkkaa tän heti sulle :DDDD

      Poista